04 اردیبهشت
مای دارو - بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست خشک ایرانی و خارجی

بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست خشک

کرم مرطوب کننده

چقدر به سلامت و زیبایی پوست خود اهمیت می دهید؟ می دانید که داشتن پوستی شاداب و بدون چین و چروک، به شما اعتماد به نفس بیشتری می دهد و حس خوبی نیز به شما القا می کند. استفاده از مرطوب کننده و کرم آبرسان می تواند به کنترل خشکی و عدم شادابی پوست کمک کند. 
این مشکلات معمولاً با علائمی همچون پوسته پوسته شدن، احساس کشیدگی و کدری پوست همراه هستند که می توانند برای فرد آزار دهنده باشند. یکی از راهکار های اصلی برای مقابله با این مشکلات، استفاده از مرطوب کننده و کرم آبرسان مناسب و سازگار با نوع پوست فرد است که در نهایت باعث می شود پوست شاداب و صافی داشته باشد.
در ادامه، به تعریف کرم مرطوب کننده، کرم مرطوب کننده قوی برای پوست خیلی خشک، بهترین کرم نرم کننده دست و ...می پردازیم.

کرم مرطوب کننده چیست؟

پوست ما نقشی فراتر از زیبایی دارد و به عنوان اولین سد دفاعی بدن شناخته می شود. این لایه محافظتی، بدن را در برابر عوامل بیرونی مانند میکروب ها، اشعه خورشید و آلودگی ها حفظ می کند. اما این سپر دفاعی، خود نیاز به مراقبت دارد. پوست به طور طبیعی برای حفظ سلامت خود، موادی با خاصیت مرطوب کنندگی تولید می کند. اما به مرور زمان و در اثر عوامل مخرب مانند: رادیکال های آزاد، شستشوی بیش از حد و تغییرات آب و هوایی تعداد این مرطوب کننده های طبیعی پوست کاهش می یابد. در پی آن، رطوبت پوست از دست رفته و پوست اصطلاحاً دهیدراته و دچار خشکی می شود.
خشکی پوست، عوارض متعددی به همراه دارد، از جمله عوارض خشکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
چین و چروک: از دست رفتن رطوبت، سبب کاهش خاصیت ارتجاعی پوست و ایجاد چین و چروک های زودرس می شود.
کدری: پوست دهیدراته، شادابی و طراوت خود را از دست داده و کدر به نظر می رسد.
احساس کشیدگی: خشکی پوست، سبب ایجاد حس ناخوشایند کشیدگی در پوست می شود.
جوش و آکنه: در پوست های چرب، خشکی می تواند سبب افزایش ترشح چربی و ایجاد جوش و آکنه شود.
بنابراین، برای جلوگیری از عوارض خشکی پوست، مصرف کرم مرطوب کننده برای تمامی گروه های پوستی، حتی پوست های چرب و مستعد آکنه، لازم و ضروری است. مرطوب کننده ها با آبرسانی به لایه های پوست، به حفظ رطوبت طبیعی آن کمک می کنند. این امر سبب نرمی، لطافت و انعطاف پذیری بیشتر پوست شده و از خشکی، زبری و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می کند.

انتخاب کرم مرطوب کننده مناسب

انتخاب کرم مرطوب کننده مناسب، به نوع پوست، سن و شرایط آب و هوایی بستگی دارد. به طور کلی:
برای پوست های خشک و کم آب: کرم های مرطوب کننده بر پایه روغن مناسب تر هستند.
برای پوست های چرب و مستعد آکنه: کرم های مرطوب کننده بر پایه آب و بدون چربی مناسب تر هستند.
علاوه بر این، توجه به ترکیبات کرم مرطوب کننده نیز حائز اهمیت است. بهتر است از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که حاوی مواد مغذی و ویتامین های مفید برای پوست مانند ویتامین E، ویتامین C و هیالورونیک اسید باشند.

بهترین کرم مرطوب کننده ایرانی 

بهترین کرم مرطوب کننده ایرانی 

قیمت کرم مرطوب کننده ایرانی از نوع خارجی مناسب تر است. فراموش نکنید که رفع خشکی پوست تنها مزیت استفاده از کرم مرطوب کننده نیست. این محصول حتی می تواند در جوان سازی پوست شما نیز تاثیر داشته و بروز چین و چروک را به تعویق بیندازد.
کرم مرطوب کننده یکی از محصولاتی است که در تمام طول سال برای پوست لازم است، بنابراین این به این معنی است که شما نیاز دارید تا به صورت مداوم برای خرید آن هزینه کنید. به همین دلیل امکان دارد خرید مرطوب کننده ای که قیمت مناسب تری داشته باشد را ترجیح دهید و معمولاً قیمت کرم های مرطوب کننده ایرانی از کرم های مرطوبکننده خارجی مناسب تر می باشد. اما باید به یاد داشته باشید که از بین بردن خشکی پوست تنها ویژگی استفاده از کرم مرطوب کننده نیست و مزایای بسیاری برای پوست دارد. اگر به دنبال بهترین کرم مرطوب کننده ایرانی هستید، در ادامه مطلب همراه ما باشید. 

بهترین مرطوب کننده ایرانی 

  • کرم مرطوب کننده راکوتن 
  • کرم آبرسان راکوتن 
  • کرم مرطوب کننده و نرم کننده حاوی اوسرین و اوره %5 درمالیفت 
  • کرم مرطوب کننده و نرم کننده حاوی اوسرین و اوره %20 درمالیفت 
  • کرم مرطوب کننده و نرم کننده حاوی اوسرین و اوره %10 درمالیفت 
  • کرم مرطوب کننده دست هیدرالیفت درمالیفت 
  • کرم مرطوب کننده پوست های چرب هیدرالیفت ای سی درمالیفت 
  • کرم مرطوب کننده بدن هیدرالیفت درمالیفت 
  • کرم مرطوب کننده پوست های حساس رزالیفت درمالیفت 

کرم مرطوب کننده قوی برای پوست خیلی خشک 

حفظ شادابی پوست نیازمند مراقبت هایی مانند آبرسانی و هیدراته شدن است، به خصوص برای پوست های خیلی خشک که این موضوع برای آن ها اهمیت بالاتری دارد. افراد با پوست خیلی خشک معمولاً با مشکلاتی مانند پوسته پوسته شدن، پیری زودرس و بروز چین و چروک در سنین کمتر از ۴۰ سال مواجه می شوند. در این شرایط مصرف کرم مرطوب کننده قوی برای پوست خیلی خشک اهمیتی دو چندان پیدا می کند و می تواند تنها راه حل مناسب باشد.
با خرید بهترین کرم آبرسان، می توانید علاوه بر پیشگیری از پیری زودرس، شاهد کاهش چین و چروک ها باشید و در نهایت پوستی شاداب و جوان تر داشته باشید. برای بهتر نتیجه گرفتن، لازم است که بهترین کرم مرطوب کننده قوی را به خوبی بشناسید. در ادامه چند مورد را به شما معرفی می کنیم:

  • کرم مرطوب کننده قوی پوست خشک درالیفت درمالیفت 
  • کرم مرطوب کننده پوست خشک ادلیو 
  • کرم مرطوب کننده و آبرسان قوی هیدراسل پوست های خشک 
  • کرم مرطوب کننده مناسب پوست های خشک اورین 
  • کرم مرطوب کننده قوی پوست خشک درالیفت درمالیفت 

کرم مرطوب کننده قوی برای پوست دست خیلی خشک 

استفاده از مرطوب کننده برای همه ضروری است، اما برای جلوگیری از خشکی شدید و زبری پوست در فصل های سرد، اهمیت بیشتری دارد. هر مرطوب کننده ای نمی تواند نیاز های پوست خشک را به طور کامل برآورده کند. در این فصل ها، آبرسان های سبک توانایی تغذیه کامل پوست را ندارند، به ویژه اگر پوست بسیار خشک و ترک خورده باشد. در این مواقع، نیاز به استفاده از یک مرطوب کننده قوی برای تامین رطوبت پوست حس می شود.
همه مرطوب کننده ها به یک شکل نمی باشند و این دقیقاً ویژگی مثبت آن ها است، زیرا هر نوع پوستی نیاز های مختص به خود را دارد. به عنوان مثال، پوست های خشک نیاز به ترکیباتی دارند که علاوه بر آبرسانی، بتوانند رطوبت را در پوست حفظ کنند. از سوی دیگر، هر نوع پوستی حتی پوست های چرب، تحت تاثیر عوامل بیرونی مانند شرایط آب و هوا یا استفاده از آب گرم برای شستشو در معرض خطر خشکی قرار می گیرند.
اگر با این ویژگی ها آشنا هستید، حتماً باید از یک کرم مرطوب کننده که حاوی ترکیباتی از جمله هیالورونیک اسید یا گلیسرین استفاده کنید که بتواند رطوبت را در پوست شما حفظ کند. این برای شروع خوب است که می تواند به شما کمک کند بفهمیدید پوست شما چه کمبودی دارد، اما باید بدانید که کدام مرطوب کننده بهترین انتخاب برای شماست؟
در ادامه محتوا ویژگی هایی که یک کرم مرطوب کننده قوی برای پوست دست خیلی خشک باید داشته باشد را بیان کرده ایم، تا بتوانید با اطمینان بهترین مرطوب کننده را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

 

بهترین مرطوب کننده

بافت مرطوب کننده

اگر پوست خشکی دارید، بهترین گزینه برای شما کرم های چرب و روغنی هستند. کرم هایی که از روغن به عنوان ترکیب اصلی شان استفاده می کنند، پوششی ضخیم تر بر روی پوست ایجاد می کنند و از آبرسانی قوی تری نسبت به لوسیون های سبک برخوردار هستند. در فصل های پاییز و زمستان و همچنین در زمان حساسیت های پوستی، استفاده از یک کرم مرطوب کننده بر پایه روغن بهترین گزینه خواهد بود.

ترکیبات فعال در محصول

بهترین مرطوب کننده ها حاوی ترکیباتی هستند که به طور همزمان به حفظ رطوبت پوست کمک می کنند. دو دسته از مهم ترین این ترکیبات آبرسان ها مانند گلیسرین و هیالورانیک اسید و نرم کننده ها مانند سرامید ها هستند. اگر چه وجود این ترکیبات در مرطوب کننده شما، به خصوص اگر بر پایه چربی یا وازلین باشد، ضروری نیست. اما می تواند به حفظ رطوبت و سلامت پوست شما کمک کند.
خوشبختانه سرامید ها، گلیسرین و هیالورونیک اسید را می توان در بسیاری از مرطوب کننده ها و آبرسان های موجود در بازار یافت.
پایه
اگر پوست خشکی دارید، به این معنی است که پوست شما قادر به تولید چربی مورد نیاز برای آبرسانی خود نیست. استفاده از کرم مرطوب کننده ای که بر پایه روغن باشد، می تواند این کمبود چربی را برای شما جبران کند. برای پیدا کردن کرم مرطوب کننده ای که بر پایه روغن باشد، کافی است ترکیبات آن را بررسی کنید و به دنبال کلمه روغن یا چربی در ترکیبات آن باشید.
روش های دیگری نیز برای مرطوب کردن پوست وجود دارند که از وازلین به عنوان ماده اصلی خود استفاده می کنند. وازلین می تواند رطوبت را در پوست حفظ کند و از نفوذ عوامل بیرونی جلوگیری کند. این مرطوب کننده برای افرادی که به واکنش های آلرژیک دچار هستند، بسیار مناسب است. زیرا لایه ای ضخیمی بر روی پوست ایجاد می کند که می تواند خارش و التهابات پوستی را کاهش دهد.
از جمله پایه های دیگر مرطوب کننده ها آب است. اگر تمایلی به استفاده از کرم هایی بر پایه روغن یا وازلین ندارید، گروهی از کرم ها که بر پایه آب هستند، مناسب شما هستند. اما هنگام خرید، باید به ترکیبات اضافی آن ها دقت کنید تا مطمئن شوید که مواد آبرسان قوی مانند هیالورانیک اسید یا گلیسرین در آن ها حضور دارند.

بهترین کرم نرم کننده دست و صورت 

با ما همراه باشید تا در ادامه به صورت مجزا، به معرفی بهترین کرم نرم کننده دست و صورت بپردازیم.

بهترین کرم نرم کننده دست 

پوست همانند دیگر اعضای مهم بدن، نیاز به مراقبت و تغذیه دارد تا همیشه جوان و شاداب باقی بماند. بیشتر توجه افراد به جوانی پوست صورت معطوف می شود، اما واقعیت این است که پوست دست ها نیز نشان دهنده سن شما است. بنابراین، انتخاب بهترین کرم نرم کننده دست، به همان میزان انتخاب کرم مرطوب کننده برای صورت اهمیت دارد.
استفاده از بهترین کرم نرم کننده دست می تواند باعث از بین رفتن خشکی و چین و چروک پوست دست شود. اما چگونه می توان از بین انواع کرم های موجود، بهترین کرم را شناخت؟ در ادامه بهترین کرم نرم کننده دست که به پوست دست شادابی می بخشد را معرفی می کنیم:

  1. کرم مرطوب کننده دست هیدرالیفت درمالیفت 
  2. کرم دست SPF25 پلزنت 

بهترین کرم نرم کننده صورت

انتخاب بهترین کرم نرم کننده صورت به تشخیص نوع پوست شما بستگی دارد. پنج نوع پوست مختلفی که تشخیص داده شده است به صورت زیر می باشد:

  1. پوست معمولی: در این حالت، پوست نه چرب و نه خشک است. این نوع پوست نرم و بدون لکه و جوش است.
  2. پوست چرب: پوست چرب دارای ظاهری براق می باشد و ممکن است حتی حالت لغزنده داشته باشد.
  3. پوست خشک: در این نوع پوست، پوست سفت و حالت پوسته پوسته دارد و گاه احساس کشیدگی در روی پوست حس می شود، بنابراین باید به دنبال بهترین کرم نرم کننده صورت برای این نوع پوست بگردید.
  4. پوست مختلط: در این حالت، بخشی از پوست چرب و بخش دیگر آن خشک یا معمولی است.
  5. پوست حساس: این نوع پوست واکنشی غیر قابل پیش بینی به مواد آرایشی و تغییرات آب و هوایی نشان می دهد و بسیار حساس است. در مواجهه با مواد تحریک کننده، پوست حساس ممکن است آسیب ببیند و به بثورات پوستی دچار شود. در این صورت، بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست حساس باید استفاده شود تا پوست مشکلی نداشته باشد.

بنابراین در نظر داشته باشید که هر نوع پوست، نیاز های مخصوص خود را دارد. به عنوان مثال، پوست های خشک به مرطوب کننده های غنی و چرب نیاز دارند، در حالی که پوست های چرب به دنبال مرطوب کننده های فاقد چربی و سبک هستند.
در آخر باید بگوییم که با انتخاب مرطوب کننده مناسب برای نوع پوستتان، به پوستی شاداب، سالم و درخشان دست پیدا می کنید! در ادامه بهترین کرم نرم کننده صورت را برای شما معرفی کرده ایم:
کرم مرطوب کننده صورت مناسب پوست چرب پلزنت 
کرم مرطوب کننده صورت مناسب پوست خشک پلزنت 

بهترین مرطوب کننده ها 

اگر به شناخت بهترین مرطوب کننده ها علاقه مند هستید، ما در ادامه مطلب بهترین مرطوب کننده ها را به شما معرفی می کنیم.

  1. کرم آبرسان پوست چرب ادلیو 
  2. کرم مرطوب کننده 24 ساعته مناسب پوست های دارای چروک دلانو 
  3. کرم مرطوب کننده مناسب پوست چرب دلانو 
  4. کرم ژل کنترل کننده چربی پوست دلانو 
  5. کرم روزانه اکسیژن رسان تگودر 
  6. کرم آبرسان پوست چرب تگودر 
  7. کرم مرطوب کننده پوست نرمال تا خشک تگودر 
  8. کرم مرطوب کننده حاوی SPF ۱۵ تگودر 
  9. کرم مرطوب کننده و آبرسان ملایم هیدراسل پوست های چرب 
  10. کرم مرطوب کننده راکوتن 
  11. کرم آبرسان راکوتن 
  12. کرم مرطوب کننده و نرم کننده حاوی اوسرین و اوره %5 درمالیفت 
  13. کرم مرطوب کننده و نرم کننده حاوی اوسرین و اوره %20 درمالیفت 
  14. کرم مرطوب کننده و نرم کننده حاوی اوسرین و اوره %10 درمالیفت 
  15. کرم مرطوب کننده پوست های چرب هیدرالیفت ای سی درمالیفت 
  16. کرم مرطوب کننده بدن هیدرالیفت درمالیفت 
  17. کرم مرطوب کننده پوست های حساس رزالیفت درمالیفت 
  18. لوسیون مرطوب کننده و روشن کننده بدن وچه 
  19. کرم آبرسان مناسب پوست خشک و معمولی وچه 
  20. کرم آبرسان مناسب پوست چرب و مستعد آکنه وچه 
  21. کرم مرطوب کننده فاقد چربی اورین 
  22. کرم آبرسان و جوان ساز پوست اورین

بهترین مارک کرم مرطوب کننده و آبرسان 

پس از اینکه بهترین مارک کرم مرطوب کننده و آبرسان مناسب پوست خود را با توجه به نکات گفته شده انتخاب کردید، حال باید به بهترین زمان استفاده از کرم مرطوب کننده توجه کنید.
بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده، درست زمانی است که پوستتان به آن بیشترین نیاز را دارد. و دقیقاً چه زمانی این اتفاق می افتد؟
بلافاصله پس از شستشوی صورت با آب گرم، چربی های طبیعی پوست از بین می رود و پوست در برابر خشکی آسیب پذیر می شود. استفاده از مرطوب کننده بلافاصله پس از شستشو، رطوبت از دست رفته را به پوستتان باز می گرداند و از آن در برابر عوامل بیرونی محافظت می کند.
همچنین زمانی که پوستتان تمیز و خشک است، بهترین زمان برای جذب مرطوب کننده است. زیرا استفاده از مرطوب کننده روی پوست تمیز، به نفوذ عمیق آن به لایه های زیرین پوست و آبرسانی کامل آن کمک می کند.
توصیه می شود عادت کنید که به طور منظم و روزانه از کرم مرطوب کننده در روتین روزمره خود استفاده کنید؛ بهتر است صبح ها بعد از بیدار شدن و شب ها قبل از خوابیدن، اول صورت خود را بشویید و بعد از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.