02 اردیبهشت
مای دارو - بهترین ضد آفتاب|ضد آفتاب ضد لک چی خوبه؟

بهترین ضد آفتاب ایرانی و خارجی

ضد آفتاب

اگر چه بسیاری از ما فکر می ‌کنیم که مصرف کرم‌ های ضد آفتاب فقط در فصل ‌های گرم و تابستان ضروری است، اما تحقیقات اخیر نشان می ‌دهد که استفاده از ضد آفتاب در تمام فصول سال و حتی در زمان‌ هایی که آفتاب به طور مستقیم نمی تابد، بسیار مهم است.
پرتو های نور خورشید شامل دو نوع UVB و UVA هستند. UVB عامل آفتاب‌ سوختگی است و شدت آن در فصل ‌های سرد کمتر می ‌شود، اما این موضوع برای UVA صدق نمی ‌کند. UVB حتی از طریق ابر ها نیز به پوست ما نفوذ می ‌کند، اما UVA که به طور مستقیم با سرطان پوست در ارتباط است، از طریق شیشه ‌های پنجره‌ها نفوذ می‌ کند. این به این معنا است که حتی زمانی که در داخل خانه و در کنار پنجره ‌ها هستیم، هنوز با احتمال خطر مبتلا شدن به سرطان پوست از طریق نور خورشید رو به ‌رو هستیم.
بنابراین، اهمیت استفاده از ضد آفتاب به خصوص در مواجهه با پرتو UVA، در هر زمان و مکانی بیش از پیش آشکار است.

ضد آفتاب چیست؟

ضد آفتاب نوعی از محصولات مراقبتی پوستی است که طراحی و تولید شده‌ اند تا پوست را در برابر اثرات مضر پرتو های UV (مانند UVB و UVA) خورشید محافظت کنند. این محصولات شامل ترکیباتی مانند مواد شیمیایی هستند که پرتو های مضر UV را جذب، یا از پوست ما منعکس و دور می‌ کنند. این کار باعث جلوگیری از سوختگی، ایجاد آسیب ‌های ناشی از آفتاب، پیری زودرس پوست و حتی ابتلا به سرطان پوست می‌ شود. انتخاب ضد آفتاب با SPF مناسب و با توجه به نوع پوست و شرایط زمانی مهم است.

بهترین ضد آفتاب ایرانی 

قبل از انتخاب بهترین ضد آفتاب ایرانی، باید در نظر داشته باشید که هر کرم ضد آفتابی مناسب برای پوست شما نیست. در واقع، هنگام خرید ضد آفتاب باید به چندین نکته توجه کنید.
یکی از نکات اصلی، انتخاب ضد آفتاب بر اساس نوع پوست شما است. به این دلیل که انواع مختلفی از ضد آفتاب‌ های ایرانی برای پوست‌ های جوش‌ دار، چرب، خشک و معمولی وجود دارند. این تفاوت ‌ها در ترکیبات و خصوصیات محصولات، از جمله قابلیت جذب، قابلیت ماندگاری و اثر بخشی در مواجهه با پرتو های UV، متفاوت است. بنابراین انتخاب یک ضد آفتاب که بهترین سازگاری را با نوع پوست شما داشته باشد، بسیار مهم است.
ضد آفتاب در شکل ‌های مختلف کرم، لوسیون، ژل موجود است. می‌ توانید ضد آفتابی را انتخاب کنید که با سلیقه و پوست شما مطابقت داشته باشد. در ادامه چند مورد از بهترین ضد آفتاب ها را به شما معرفی می کنیم:

  • کرم ضد آفتاب رنگی (بژ روشن) SPF 60 پریم 
  • کرم ضد آفتاب رنگی (بژ ) SPF 60 پریم 
  • کرم ضد آفتاب جوان‌ کننده بی رنگ SPF 50 پریم 
  • کرم ضد آفتاب جوان‌ کننده رنگی SPF 50 پریم 
  • ژل ضد آفتاب حاوی ویتامین SPF 50 C پریم 
  • کرم ضد آفتاب رنگی (طبیعی) روشن کننده سیسپرسا 
  • فلوئید ضد آفتاب و روشن کننده SPF 50 سیسپرسا 
  • ضد آفتاب های اریکه  
  • ضد آفتاب های درماتیپیک

بهترین ضد آفتاب مردانه ایرانی

شاید برای شما هم سوال شود که چرا ضد آفتاب برای آقایان ضروری است؟
آقایان به دلیل شغل و فعالیت‌ هایشان، بیشتر از خانم‌ ها در معرض نور خورشید قرار دارند. به همین دلیل، استفاده از ضد آفتاب مناسب برای آن ها ضروری است.
علاوه بر آفتاب سوختگی و سرطان پوست که در بالا تر گفته شد، اشعه UV خورشید به مرور زمان باعث ایجاد چین و چروک، لکه ‌های قهوه ‌ای و سایر علائم پیری پوست می ‌شود و استفاده از ضد آفتاب می‌ تواند به حفظ جوانی و شادابی پوست کمک کند.
برای انتخاب ضد آفتاب مناسب برای آقایان، متخصصان پوست توصیه می‌ کنند که آقایان از ضد آفتابی با SPF 30 یا بیشتر استفاده کنند. SPF نشان‌ دهنده میزان محافظت ضد آفتاب در برابر اشعه UVB است. همچنین ضد آفتاب باید متناسب با نوع پوست باشد. اگر پوست چرب دارید، باید از ضد آفتابی با پایه آب استفاده کنید. اگر پوست خشک دارید، باید از ضد آفتابی با پایه روغن استفاده کنید.
از ویژگی‌ های بهترین ضد آفتاب مردانه ایرانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مات: ضد آفتاب آقایان باید روی پوست مات باشد و ردی از چربی و براقیت بر جای نگذارد.
ضد آب: اگر در طول روز زیاد فعالیت می ‌کنید یا به ورزش‌ های آبی می‌ پردازید، باید از ضد آفتابی استفاده کنید که ضد آب باشد.
بدون عطر: اگر پوست حساسی دارید، باید از ضد آفتابی بدون عطر استفاده کنید.

بهترین ضد آفتاب ایرانی

بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی 

همه ما آرزوی داشتن پوستی شاداب، درخشان و بدون لک را داریم. در این میان، نور خورشید به عنوان یکی از عوامل اصلی ایجاد لک، نقشی اساسی دارد. به همین دلیل، استفاده از ضد آفتاب به عنوان یک محصول ضروری در روتین روزانه پوستی، به خصوص برای افراد دارای پوست مستعد لک، اهمیت بسیاری دارد.
انتخاب محصولی مناسب از میان لیست بهترین ضد آفتاب ضد لک ایرانی، که علاوه بر محافظت از پوست در برابر اشعه‌ های مضر خورشید، به روشن شدن و رفع لک ‌های پوستی کمک کند، کار آسانی نیست.
به همین منظور، در ادامه قصد داریم برخی از بهترین ضد آفتاب و ضد لک را معرفی کنیم و شما را در انتخاب محصولی ایده‌ آل کمک کنیم.

بهترین ضد آفتاب و ضد لک

  • کرم ضد آفتاب رنگی (طبیعی) روشن کننده سیسپرسا 
  • فلوئید ضد آفتاب و روشن کننده SPF50 سیسپرسا 
  • کرم ضد آفتاب و ضد لک رنگی لافارر مخصوص پوست های چرب و مستعد آکنه رنگ متوسط SPF40 
  • کرم ضد آفتاب و ضد لک رنگی لافارر مخصوص پوست های چرب و مستعد آکنه رنگ روشن SPF40 

چرا نور خورشید باعث ایجاد لک می شود؟

نور خورشید باعث ایجاد لکه‌ های پوستی می‌ شود زیرا اشعه ماوراء بنفش می‌ تواند ملانین (رنگ دانه طبیعی پوست) را در بدن افزایش دهد. ملانین می ‌تواند در نواحی پوست که به طور مکرر در معرض آفتاب قرار گرفته‌ اند، جمع شده و لکه‌ های تیره‌ تری را ایجاد کند. این لکه ‌ها معمولاً در افرادی که حساسیت نوری دارند یا از لامپ ‌ها و تخت‌ های برنزه‌ کننده استفاده می ‌کنند، ظاهر می‌ شوند.

ضد آفتاب ضد لک چی خوبه؟

لکه‌ های تیره بر روی صورت و بدن ممکن است نه تنها جزء مشکلات پوستی باشد، بلکه از موارد عدم اعتماد به نفس نیز به حساب می آید. اغلب لکه‌ های تیره بی ضرر هستند، اما تأثیر آن ها بر روی زیبایی و اعتماد به نفس ما قابل توجه است.
از این رو، درمان لکه‌ های تیره برای افراد مبتلا به این مشکل بسیار مهم است. استفاده روزانه از محافظت‌ کننده ‌های ضد آفتاب با ویژگی‌ های ضد لک، نقش بسیار حیاتی در فرآیند درمان لکه‌ های قهوه‌ ای دارد و حتی می‌ تواند از بروز لکه ‌های جدید نیز جلوگیری کند.
همان طور که می‌ دانید، درمان لک صورت فرآیندی زمان‌ بر و نیازمند صبر و حوصله است. اما خبر خوب این است که با شناخت و پیشگیری از عوامل ایجاد لک، می‌ توانید از بروز این مشکل پوستی رایج جلوگیری کرده و در نهایت صاحب پوستی روشن، یک دست و شاداب شوید.
نور خورشید و اشعه ‌های مضر آن، اولین و مهم‌ ترین عامل ایجاد لک‌ های تیره روی پوست هستند. این اشعه‌  ها با تحریک و افزایش ساخت ملانین در پوست، سبب پیدایش لکه‌ های قهوه ‌ای یا تیره روی صورت و قسمت ‌هایی از بدن می‌ شوند که بیشتر در معرض آفتاب قرار دارند، مانند دست ‌ها، قفسه سینه، پشت، شانه ‌ها و ... .

آیا ضد آفتاب لک صورت را از بین می برد؟

با توجه به نقش اساسی نور خورشید در ایجاد لک، مهم‌ ترین اقدام برای پیشگیری از بروز این لکه ‌ها، استفاده روزانه از ضد آفتاب است.
انتخاب ضد آفتاب مناسب، فاکتور کلیدی در پیشگیری از لک به شمار می ‌رود. به دنبال ضد آفتابی باشید که:
SPF مناسب (حداقل 30) و طیف محافظتی وسیع (UVA و UVB) داشته باشد.
حاوی ترکیبات ضد لک مانند ویتامین C، نیاسینامید، آزلائیک اسید و یا عصاره ‌های گیاهی مانند عصاره شیرین بیان و آلوئه ورا باشد.
متناسب با نوع پوست شما باشد (یعنی ضد آفتاب مخصوص پوست چرب، خشک یا معمولی).

کرم‌ های ضد آفتاب ضد لک

کرم‌ های ضد آفتاب ضد لک:

علاوه بر محافظت از پوست در برابر نور خورشید، برخی از کرم ‌های ضد آفتاب حاوی ترکیبات ضد لک نیز هستند که می ‌توانند در کنار پیشگیری، به درمان لکه ‌های تیره موجود نیز کمک کنند. به عنوان مثال، کرم ضد آفتاب ویتامین C  یکی از این نوع ضد آفتاب‌ ها است.
بنابراین، بهترین پیشنهاد برای افرادی که می‌ خواهند علاوه بر جلوگیری از لکه‌ های پوستی، آن ها را درمان کنند و از بین ببرند، استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب ضد لک است. علاوه بر این، لکه‌ های پوستی می‌ توانند به دلایل مختلفی از جمله تغییرات هورمونی، دوران بارداری، افزایش سن، مصرف برخی از دارو ها، و برخی بیماری ‌های خاص ایجاد شوند.

روش استفاده از کرم ضد آفتاب 

قبل استفاده از کرم ضد آفتابی که تهیه کرده ‌اید، بهتر است آن را به طور کامل تکان دهید. دلیل این کار این است که امکان دارد ذرات کرم در داخل کرم ته نشین شده باشند. بنابراین با تکان دادن کرم، اطمینان می یابید که مواد آن به صورت یکنواخت ترکیب شده اند.
توصیه می‌ شود که از کرم ضد آفتاب به مقدار کافی بر روی پوست خود استفاده کنید. زیرا استفاده بیش از حد کرم، ممکن است باعث خفگی پوست شود و در نتیجه جوش ‌هایی بر روی صورت شما ظاهر شود. از طرف دیگر، استفاده مقدار کمتر از حد مجاز موجب عدم ایجاد لایه محافظتی بر روی پوست می‌ شود و به این ترتیب، اشعه ‌های مضر می‌ توانند به طور مستقیم در پوست نفوذ کنند.
علاوه بر این اگر قصد شنا دارید، از کرم ضد آفتاب بر روی تمامی نقاط بدن مانند گوش‌ ها، دست‌ ها، پشت زانو ها و شانه‌ ها استفاده کنید. هنگامی که از کرم ضد آفتاب استفاده می کنید، حتماً مراقبت چشمان خود باشید، زیرا تماس مستقیم این کرم با چشم می‌ تواند باعث قرمزی، سوزش و التهاب چشم شود. همچنین بهتر است که حداقل ۳۰ دقیقه قبل از خروج از خانه، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا بتواند به خوبی جذب پوست شود و تاثیر مفیدی داشته باشد.
همچنین، طبق نظر متخصصان گفته می شود افرادی که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارند، حداقل هر 2 الی 4 ساعت یک بار مجدداً ضد آفتاب خود را تمدید کنند.

سخن آخر
کرم ضد آفتاب یک کرم محافظتی پوست است، شما می ‌توانید در زندگی روزمره‌ تان از آن استفاده کنید تا اثرات ناشی از تماس با نور خورشید را کاهش دهید. در این مطلب، ضد آفتاب تاثیر ضد آفتاب بر لک صورت و ضد آفتاب مردانه ایرانی و ... مورد بحث قرار گرفت. در پایان، چند مورد از بهترین ضد آفتاب و ضد لک ها معرفی شد که با استفاده از آن‌ ها می ‌توان به روشن شدن و از بین بردن لک های پوست کمک کرد.